Het meisje dat prinsesje wil worden

DSC06802Een bijzonder kinderboek

Het boek getiteld: ” Lisa, het meisje dat prinsesje wil worden” is geschreven door Sterre Freriksen en haar vader Frank. Het verhaal handelt over het meisje Lisa dat ervan droomt om prinses te zijn. Als Lisa bij haar opa een schatkaart vindt, volgt een echte queeste, die haar in contact brengt met het dierenrijk en haar allemaal avonturen laat beleven.

Het verhaal bedacht Frank samen met zijn dochter Sterre. De twee hebben het verhaal echter nooit kunnen voltooien. Op 3 juli 2007 is Sterre namelijk op 8-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van leukemie.

De bedoeling van het boek ” Lisa, het meisje dat prinsesje wil worden” is dat iedereen die het leest het verhaal mag afmaken, zelf mag bedenken hoe het avontuur verder gaat.

Elke avond als Frank Sterre naar bed bracht lazen ze uit een boek. Frank las voor of Sterre deed dat. Sterre kon al snel zelf lezen. Op een avond kwam een van hen met het idee om zelf een verhaal te bedenken. Om een beetje bij te houden waar ze de vorige dag gebleven waren met het verhaal typte Frank ’s avonds op de laptop de tekst zoals ze die bedacht hadden. Helaas hebben ze het verhaal niet zelf af kunnen maken. Ze zijn gekomen tot 11 hoofdstukken.
Frank wilde toch nog iets positiefs halen uit het overlijden van Sterre en besloot om van het aanwezige materiaal een boek te maken. De volledige 1e druk van het boek wordt gesponsord. De prachtige tekeningen zijn gemaakt door tekenaar Jakob Lagerweij, een vriend van de familie. Jakob die Sterre ook persoonlijk kende, heeft de tekeningen geheel in de stijl van Sterre gemaakt. De drukkerij, binderij en papierleverancier werken allemaal belangeloos mee!

Sterre & Frank kerst 3